Kłopoty na lotnisku? Sprawdź, czy lotnisko musi zapewnić Ci hotel

Kłopoty na lotnisku? Sprawdź, czy lotnisko musi zapewnić Ci hotel

Odwołany czy opóźniony lot? Jeśli tak się stanie warto wiedzieć czego możemy domagać się od przewoźnika w przypadku takich sytuacji, które określić można jako niespodziewane.

Jeśli podróżujemy do krajów Unii Europejskiej i lot zostanie opóźniony poważnie, odwołany czy też nie będzie można wejść na pokład będziemy mieli pewne szczególne uprawnienia, które unikać mogą z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego oraz Rady Europejskiej. Jakie to uprawnienia? Linia lotnicza, która będzie realizować opóźniony przelot musi zająć się zorganizowaniem opieki dla osób, które będą brały udział w takim przelocie.

Potrzebne będzie miejsce wypoczynku, zapewnienie wyżywienia czy transport do hotelu nawet, gdy loty będą opóźnione minimum dwie godziny przy tracie do 1,5 tysiąca kilometrów. W przypadku dłuższych tras będzie to 3 bądź cztery godziny w zależności od długości lotu. Jeśli opóźnienie będzie przekraczać 5 godzin i pasażer zrezygnuje z lotu musi otrzymać zwrot biletu. Będzie także miał prawo do powrotnego przelotu do miejsca rozpoczęcia podróży. Odmowa przyjęcia na pokład Wyprzedanie większej ilości biletów niż liczba miejsc to sytuacja, która obecnie dość często zdarza się w okresie wakacyjnym. Trzeba w takiej sytuacji wymagać od przewoźnika, by zajął się pasażerem i sprawdził czy ktoś nie chce dobrowolnie zrezygnować z podróży.

kiedy lotnisko powinno zapewnić nocleg? Jeśli tak się nie stanie pracownicy sami wskazują osobę, która lotem nie poleci i musi oczywiście w takiej sytuacji otrzymać zwrot za bilet a takżę odszkodowanie, którego wysokość zróżnicowana będzie w zależności od długości trasy: - 250 euro do 1500 km - 400 dla lotów powyżej 1500 km na terenie UE oraz między 1500 a 3500 km na innych trasach - 600 euro w przypadku trasy powyżej 3500 km poza terytorium UE. Jeśli danego dnia nie ma już innych lotów linia będzie musiała zapewnić pasażerowi nocleg i transport do hotelu. W razie odwołania lotu będzie można z niego zrezygnować i następnie starać się o zwrot pieniędzy w ciągu 7 dni lub też będzie można skorzystać z lotu na takiej samej trasie w innym terminie. Taka osoba będzie mogła również otrzymać wspominane wcześniej odszkodowanie, które dotyczy osób jakie nie mogły wejść na pokład ze względu na brak miejsca.